top of page

Gardinstång/skena

Boka kvalitetssäkrade Hantverkare.
Vi kommer ut till dig inom 24 timmar

Kopia av Hemsida info Sidan _edited_edit

Boka i 3 steg

Kopia av tavlor & speglar Landningssida desktop Boka i 3 steg.png

Välj tid & datum

Nyttja Rut-avdrag?

Betala med Klarna

Gardinskena expanded hemsida.pdf.png
Så här förbereder du
  • Planera var & hur gardinstången eller skenan ska sitta.
  • Tänk på att ha alla delar och instruktioner tillgängliga vid montering.
  • Se till att plocka undan möbler exempelvis soffa, bord samt växter och andra föremål i arbetsytan för att underlätta vårt arbete.
Observera att om du bokat 1 x antal skena eller stång, innebär det att vi monterar 1 st skena eller stång.
Om du vill montera 3 skenor eller gardinstänger som bildar en enhet på exempelvis 6 m räknas det som 3 st skenor/gardinstänger i appen. 
💡Tips! Det blir billigare ju fler skenor/stänger du bokar 
Vad som ingår: 
  • Mätning
  • Kapning av skena
  • Borrning i alla typer av väggar
  • Infästning vägg eller tak 
  • Emballagehantering

Vad som inte ingår:
  • Nedmontering av befintlig skena/stång detta kan beställas som en tilläggstjänst när fixaren är på plats, pris: 249 kr

  • Upphängning av gardin tyget, detta kan beställas som en tilläggstjänst i samråd med fixaren. Pris: 199 kr

  • Mätning och beskärning av gardinen

  • Montering av komplexa gardinsystem såsom produkter från exempelvis ”SilentGliss”. Installation av mer komplexa produkter kan beställas under löpande tjänster i appen.

  • Vi borrar inte igenom armeringsjärn

Checkmark_edited_edited.png
Rut avdrag 

Besök vårt hjälpcenter

Här hittar du svar på alla dina frågor gällande i-fix Home samt hur du kommer igång och bokar ditt första fix 😊

Öppettider alla dagar  08:00-20:00

Stängt: Midsommarafton, midsommardagen, julafton, juldagen, nyårsafton och nyårsdagen.

  • Är ni en Gig plattform?
    Nej vi är inte ett gig-företag. Alla våra hantverkare och medarbetare är anställda hos oss. Vi erbjuder schyssta och rättvisa arbetsvillkor för hela teamet. Vi bygger ett starkt team där varje individ känner sig värderad och respekterad. Genom att investera i våra anställda säkerställer vi hög kvalitet på utfört arbete professionalism i varje projekt. 💚 Tack för att du stödjer en verksamhet som står för rättvisa och kvalitet! Läs mer om vår modern slavery policy Ställ en fråga via chatten
  • Hur blir jag kund ?
    Kom igång med i-fix home enkelt via denna länk Om du stöter på frågor under registreringen finns vi tillgängliga på chatten för att hjälpa dig. Ställ en fråga via chatten
  • Hur skiljer ni er från andra företag?
    Enkel bokning och tydlig betalning ⚡ Boka enkelt i 3 steg. Inga budgivningar eller offerter. Inga dolda avgifter – vi står för trängselskatt och framkörning. Betalning via Klarna för en enkel och trygg upplevelse. Vi Cyklar – Grön Service 🌱 Snabbare service: Inga parkeringsproblem – vi sparar tid och kommer fram snabbt. Tar jobb där andra tvekar: Till exempel i stadskärnor där andra företag undviker på grund av parkering Ingen gig plattform ✋🏼 Hög kvalitet: All vår personal är direkt anställd av oss för att säkerställa högsta standard på tjänsterna. Pålitliga medarbetare: Du får alltid hjälp av erfarna och engagerade medarbetare. Rättvisa villkor: Vi erbjuder våra anställda rättvisa arbetsvillkor och konkurrenskraftiga löner. Vårt mål är att ni ska känna er trygga och nöjda genom hela processen. Vi är här för er, och vårt engagemang sträcker sig långt bortom själva projektet. Ställ en fråga via chatten
  • Hur bokar jag en tjänst?
    När du har laddat ner appen är det superlätt att boka en tjänst och få hjälp av våra fixare. Alla våra tjänster bokar man i 3 steg Välj den tjänst du vill boka Välj vilken dag & tid du behöver hjälp Betala med Klarna Ställ en fråga via chatten
  • Hur avbokar jag ?
    Du avbokar enkelt genom att klicka på din "profil ikon" längst ned till höger i appen (se bild) 1. Under kommande fix klickar du på tjänsten du vill avboka. Klicka sedan "avboka" 2. En popup visar information gällande din avbokning. Läs igenom informationen samt bocka för rutan för att avboka. Klicka på länken för att se instruktionsvideon Ställ en fråga via chatten
  • Täcks era tjänster av försäkring ?
    i-fix Home har en försäkring via Trygg Hansa som skyddar både dig som beställande kund och våra Fixare. Försäkringsskyddet består av: Ansvarsförsäkring Täcker skador som inträffar hemma hos den där uppdraget utförs och som Fixaren orsakar under uppdraget. Det förutsätter att Fixaren varit vårdslös och kan anses vara skadeståndsskyldig för det inträffade. Egendomsförsäkring Täcker skada på egendom som Fixaren har med sig till dig som kund för att kunna utföra uppdraget. Olycksfallsförsäkring Tar hand om personskador på Fixaren som denne råkar ut för på väg till eller från samt under uppdraget. Vid ett försäkringsärende ska en anmälan göras till reklamationsavdelningen via hemsidan. Ställ en fråga via chatten
  • Får jag pengarna tillbaka vid avbokning?
    Ja. Om du avbokar 24 timmar innan jobbet ska utföras betalas hela summan tillbaka. Ställ en fråga via chatten
  • Kan jag ändra datum och tid på min beställning?
    Det går inte att boka om en tid i appen. Du måste först avboka din beställning och sedan boka ett nytt datum & tid. Detta 24 timmar innan jobbet ska utföras för att få tillbaka pengarna. Ställ en fråga via chatten
  • Hur säkert är det att få hem en Fixare?
    Alla våra Fixare genomgår en process innan dom blir kallade på en intervju Dvs. att samtliga Fixare är: Minst 18 år Kontrollerade i belastningsregistret Id-Kontrollerade Kunskapstestade Därefter blir dom kallade på intervju Går dom vidare blir fixarna anställda av i-fix Home. Utöver detta rankas det utförda arbetet av våra kunder efter utfört uppdrag. Ställ en fråga via chatten
  • Vilken fixare får jag, kan jag välja?
    Den fixare som är tillgänglig i din zon och först accepterar din bokning är den fixare som kommer hjälpa dig. I appen kan du se namn och profilbild på den fixare som accepterat din bokning. Fixaren ser ditt telefonnummer i appen och kontaktar dig på telefon strax innan besöket. Ställ en fråga via chatten
  • Varför kan man inte ringa er ?
    När du bokat en tjänst i appen får du en bokningsbekräftelse via mail med en länk till vår kundservice där du kan Ringa chatta eller maila oss alla dagar 08:00-20:00 Denna hemsida är endast en mail & chatt baserad "informations sida" där du ser vart du kan ladda ner appen samt läsa mer om dom tjänster vi erbjuder. Ställ en fråga via chatten
  • Kan jag lämna bostaden innan Fixaren är klar med uppdraget ?
    Nej. Enligt vår policy får Fixaren inte vistas ensam i din bostad. Ställ en fråga via chatten
  • Öppetider?
    Du kan boka en fixare eller bilvårdare alla dagar mellan 08:00 - 20:00 i appen Öppetider för vår kundservice är alla dagar mellan 08:00 - 20:00 Stängt: Midsommarafton, midsommardagen, julafton, juldagen, nyårsafton och nyårsdagen. Ställ en fråga via chatten
  • Var är ni verksamma / vad har ni för service område
    Just nu är vi verksamma i följande Zoner Vasastan Norrmalm Delar av Solna Fler zoner tillkommer inom kort Du kan alltid testa ditt postnummer i appen för att se om vi är aktiva i din zon. Ställ en fråga via chatten
  • Hjälper ni företagskunder också?
    Vi hjälper gärna företagskunder. Notera att RUT-avdraget endast är giltigt för privatpersoner. Som företag har man istället möjligheten att dra av momsen på 25 %. Ställ en fråga via chatten
  • Hur lång tid tar det att få svar från er kundsupport?
    Vi svarar oftast inom några minuter, men beroende på ärendets art kan det ta upp till 24 timmar på vardagar. Vi gör vårt bästa för att hjälpa dig så snabbt som möjligt!
  • Betalningsprocess för RUT tjänster ?
    1. Efter genomfört arbete hanterar vi din RUT ansökan med Skatteverket 2. i-fix Home reserverar alltid hela summan inklusive RUT via Klarna 3. Efter att Skatteverket godkänt ditt RUT-avdrag krediterar vi "betalar tillbaka" 50% av ditt reserverade belopp eller det belopp Skatteverket godkänt Fördelar - Vi skickar ingen faktura till dig på halva RUT-kostnaden - Blir din Rut ansökan inte beviljad drar vi kostnaden från det "reserverade beloppet" hos Klarna Ställ en fråga via chatten
  • Hur gör jag om jag vill nyttja RUT-avdraget?
    I appen bockar du för "Nyttja Rut-avdrag" För att nyttja RUT-avdraget måste du eller personen du beställer tjänsten åt, helt eller delvis bo i bostaden där tjänsten utförs. Du kan även utföra en RUT-berättigad tjänst på dina föräldrars folkbokförings adress, men göra RUT-avdraget på ditt personnummer (om du är över 18 år) En väldigt uppskattad present för våra äldre. Skriv isf ditt personnummer men dina föräldrars adress när du bokar, samt bocka för"Tjänsten utförs i mina föräldrars bostad" Klicka på länk för att se instruktionsvideon Läs mer om vad som gäller RUT-avdrag på Skatteverkets Hemsida Ställ en fråga via chatten
  • Vilka betalningsalternativ finns?
    Dom betalningsalternativ vi erbjuder går via Klarna - Betala direkt (kortbetalningar och Klarna direkt) - Betala senare (faktura) samt Dela upp (delbetalningsplan 6, 12, 24 och 36 månader och flexibla betalningar). Visar det sig att du inte godkänns av Klarna erbjuder vi förskottsbetalning med Swish. Swish-betalningar görs till 123 685 16 53 och kan i dagsläget endast hanteras av kundtjänsten. Ställ en fråga via chatten
  • Varför syns ingen återbetalning av det reserverade RUT-beloppet på mitt bankkonto?
    🚨 Notera att när RUT-beloppet återbetalas kan transaktionsdatumet i ditt bankutdrag visas som samma dag som ditt ursprungliga köp. Detta innebär att om Skatteverket godkänner ditt RUT-avdrag och i-fix Home återbetalar det godkända beloppet en vecka efter köpet, kommer återbetalningen att synas i ditt bankkonto som om den skedde samma dag som köpet. 💡 Viktigt att veta: Denna återbetalning kommer från i-fix Home via Klarna, inte från Skatteverket. Om du valt att nyttja RUT-avdrag vid köpet, reserverades hela beloppet inklusive det förväntade RUT-avdraget. Så här fungerar processen: Efter att arbetet är slutfört skickar i-fix Home in din RUT-ansökan till Skatteverket. Vi reserverar hela beloppet inklusive RUT-avdrag via Klarna. När Skatteverket godkänt ditt RUT-avdrag återbetalar vi 50% av det reserverade beloppet, eller det belopp som godkänts av Skatteverket. Kontakta gärna vår kundtjänst om du har frågor!

Så fungerar i-fix Home

Hjälp samma dag

Du väljer tid & plats som passar dig

Enkelt

Inga köer, ingen väntetid, inga frågor 

Säker betalning

Betala smidigt & enkelt med Klarna

  • Inga offerter 

  • Inga budgivningar

  • Inga krångliga frågor 

Ställ en fråga i chatten

Likes Instagram Hemsida.png
Aktiva Zoner (1).png

Aktiva Zoner

Vasastaden

Norrmalm

Hagastaden

Solna Södra

Huvudsta

Västra skogen

bottom of page