top of page

GDPR/Integritetspolicy

Senast uppdaterad den 13 Mars 2024

i-fix Home AB, 559017-8686, Ekensbergskajen 117 71, Stockholm är personuppgiftsansvariga för alla personuppgifter som inhämtas, lagras och hanteras genom användning av i-fix Home applikationen och hemsidan.

 

För oss är det viktigt att du känner dig trygg med hur vi använder uppgifterna.

Användningen av vår applikation och hemsida med presentation av våra tjänster, bokning av dessa och betalning ska vara smidigt och enkelt för dig, därför samlar vi in, sparar och hanterar dina uppgifter. Nedan finner du all information om hur detta går till samt vilka rättigheter du har och vad du gör om du har några frågor eller klagomål på hur vi hanterar dina uppgifter.

 

Kontaktuppgifter till företaget:

Eftersom frågor och klagomål kring hantering av personuppgifter är viktiga och för att allt ska bli rätt, ber vi dig att kontakta oss via mail: dso@i-fix.app

 

Varför kommer vi att använda dina personuppgifter?

För att kunna boka och nyttja tjänsterna samt för att vi ska uppfylla lagkrav så som t.ex. bokföringslagen, måste vi samla in uppgifter om dig. Nedan kan du läsa vilka uppgifter vi samlar in samt syftet med respektive uppgift och hur länge vi lagrar dessa.

Kategori av personuppgifter 1.

Namn, Personnummer, adress, telefonnummer, mailadress

Behandling

Vi behandlar den information du lämnar i samband med bokning av tjänst

Ändamål/syfte

Denna information behövs för att vi ska veta vem som beställt tjänsten och för att vi skall kunna utföra den. Personnumret är ditt kundnummer och krävs för att kunna hantera RoT och RuT ansökningar hos Skatteverket samt betalningar via Klarna.

Rättslig grund

Avtal (artikel 6.1 b GDPR)

Gallring

Det uppgifter som behövs lagras för att uppfylla Bolagets lagkrav sparas längs den tid då kravet kvarstår. Övrig information lagras 1 år från dessa att du senast nyttjade någon av Bolagets tjänster.

Kategori av personuppgifter 2

Typ av tjänst som bokas

Behandling

Vi lagrar informationen om den tjänst du bokar och som vi levererar till dig.

Ändamål/syfte

Denna information behövs för att kunna följa upp utfört arbete i det fall du har följdfrågor eller om det skulle tillstöta fel som måste åtgärdas

Rättslig grund

Avtal (artikel 6.1 b GDPR)

Gallring

Informationen lagras 1 år i det fall inte ett ärende så som t.ex försäkringsärende eller rättslig process pågår, i dessa fall lagras uppgifterna till dess ärendet är avslutat.

Kategori av personuppgifter 3

Transaktionshistorik

Behandling

Vi lagrar informationen om den tjänst du bokar och som vi levererar till dig.

Ändamål/syfte

Denna information behövs för att vi ska kunna ge dig bästa möjliga service i samband med eventuella reklamationer eller frågor som rör de tjänster vi tidigare utfört hos dig.

Rättslig grund

Avtal (artikel 6.1 b GDPR)

Gallring

Informationen lagras 1 år i det fall inte ett ärende så som t.ex försäkringsärende eller rättslig process pågår, i dessa fall lagras uppgifterna till dess ärendet är avslutat.

Kategori av personuppgifter 4

Registreringsnummer på bil

Behandling

Vi lagrar information om registreringsnumret på din bil när du bokar en tjänst kopplad till ditt fordon så som t.ex. däckbyte eller biltvätt.

Ändamål/syfte

Denna information behövs för att identifiera bilen i samband med att tjänsten skall utföras

Rättslig grund

Avtal (artikel 6.1 b GDPR)

Gallring

Informationen lagras 1 år i det fall inte ett ärende så som t.ex försäkringsärende eller rättslig process pågår, i dessa fall lagras uppgifterna till dess ärendet är avslutat.

Delning av uppgifter

Dina uppgifter kan komma att delas med Skatteverket i det fall du väljer att ansöka om RoT eller Rut avdrag. De uppgifter du lämnar i samband med betalning hanteras direkt av Klarna och det är därför Klarna som är personuppgiftsansvarig i den delen. Du finner Klarnas villkor här. I övrigt delar vi aldrig dina personuppgifter med tredje part annat än när detta krävs för att vi ska uppfylla eventuella lagkrav så som t.ex. att svara på förfrågningar från Polismyndigheten etc.

 

Datalagring och borttagning av personuppgifter

Du har rätt att kostnadsfritt ta del av samtliga uppgifter vi har registrerat om dig. Du gör det genom att skicka ett mail till dso@i-fix.app. Du har också rätt att få dina uppgifter rättade eller raderade, skicka oss ett mail på dso@i-fix.app så ordnar vi det. Observera att om du genomfört ett köp hos i-fix så kan det finnas lagkrav som gör att vi inte kan radera all information. Vi kommer i detta fall att radera all information vi har rätt att radera samt att anonymisera den information som går. I övrigt raderar vi all information så snart vi kan ur ett lagligt perspektiv.

 

Överföring av information till andra länder

i-fix kommer aldrig att dela din information utanför Sverige annat än i det fall vi enligt lag är tvungna att göra det så som t.ex. vid förfrågningar från andra europeiska myndigheter.

 

Klagomål

i-fix vill alltid hjälpa dig och få dig att känna dig trygg i hanteringen av dina uppgifter. Skulle du ha ett klagomål ber vi dig därför att kontakta oss på dso@i-fix.app. Skulle vi inte kunna hjälpa dig eller om du vill gå vidare med ditt klagomål direkt, kan du kontakta Integritetsmyndigheten, IMY, (f.d Datainspektionen) här

bottom of page