top of page

Allmänna villkor

Senast uppdaterad den 7 Maj 2024

Parter

i-fix Home AB, Organisationsnummer: 559017-8686, Ekensbergskajen 5, 117 71, Stockholm, www.ifixhome.se, i-fix Home mobil applikation och tillhörande plattformar, (nedan i-fix).

Användare är den, fysisk eller juridisk person, som registrerar konto för användning av i-fix´s tjänster. (nedan Användare / Kunden).

Arbetare eller Fixare är den fysiska personen som utför tjänsterna (nedan Fixaren / Arbetaren / Utföraren)

 

Bakgrund

i-fix verkar inom tjänstesektorn och erbjuder olika hushållsnära tjänster. Kunden har genom registrering och/eller användning av i-fix mobilapplikation eller webbplats (nedan gemensamt ”Förmedlingstjänsten, plattformen eller appen”) förklarat sig vara i behov av de tjänster i-fix erbjuder och parterna har med anledning härav kommit överens om följande:

 

1. Användarkonto

Vid registreringen kommer personlig information lämnas till i-fix. Denna information omfattar, men är inte begränsad till, bland annat namn, adress, personnummer, mobilnummer. Vidare kommer kund behöva uppge registreringsnummer på det fordon som kan bli föremål för biltvätt och däckbyte vid köp av de tjänsterna. Det åligger Kund att upprätthålla en korrekt och uppdaterad kontoinformation. Observera att kundens personnummer kommer att användas som kundnummer. Detta görs för att minska risken för att någon annan missbrukar ditt konto. Det underlättar även vår hantering av din Rut-ansökan hos Skatteverket och gör det möjligt för oss att identifiera dig vid upprepade beställningar av tjänster, eventuella garantiarbeten samt vid reklamationsärenden.

 

Den personliga information som i-fix samlar in används för att leverera tjänsten men kan även komma att delas med våra oberoende samarbetspartner för att lämna erbjudanden till Kund om andra produkter eller tjänster.

 

Tjänsten tillhandahålls inte personer som tidigare har brutit mot de Allmänna Villkoren, tidigare av i-fix tillhandahållna villkor eller tillämplig lag.

i-fix förbehåller sig även rätten, att efter eget beslut, stänga av användare som använder Tjänsten i strid med de Allmänna Villkoren, tillämplig lag eller på ett sätt som skadar Tjänstens funktionalitet, eller annars framstår som oacceptabelt för i-fix.

Som användare är du medveten om att driften av Webbplatsen och/eller Appen kan komma att störas av ett antal faktorer utanför i-fix´s kontroll så som till exempel, men inte begränsat till, störning i internettrafik, tekniska problem i Kunds mobiltelefon eller dator med mera.

 

i-fix ansvarar inte för skada som direkt eller indirekt orsakats av Kunds användning av förmedlingstjänsten eller av att Kund inte kunnat använda förmedlingstjänsten eller av dess innehåll på grund av omständigheter utanför i-fix´s kontroll.

I-fix förbehåller sig rätten att upphöra att tillhandahålla del eller hela förmedlingstjänsten om det sker en regulatorisk förändring eller genom myndighetsbeslut som begränsar i-fix´s möjligheter att tillhandahålla förmedlingstjänsten.



2. Användarens ansvar

Som Kund ansvarar du för att dina registrerade uppgifter (förnamn, efternamn samt personnummer) är korrekta och att de överensstämmer med motsvarande folkbokförda uppgifter. Det är endast tillåtet att ha ett konto per användare.

Det är endast du som har registrerat dig som kund som får beställa tjänster utifrån det registrerade kontot. Det är inte tillåtet att låta en annan person använda ditt konto i i-fix. Du åtar dig att se till att andra personer inte kan få tillgång till ditt konto. Om du har anledning att misstänka att någon obehörig har tillgång till ditt konto hos i-fix åtar du dig att omedelbart kontakta oss så att vi kan spärra ditt konto i avvaktan på utredning.

Vid misstanke om att ditt konto i i-fix används av andra än dig själv, har i-fix rätt att tills vidare och utan föregående varning stänga av dig från din användning av appen.

 

 

3. Utbud av tjänster

 

3.1 i-fix tillhandahåller nedan tjänster. Utbudet av tjänsterna kan variera från tid till annan beroende på bland annat årstid, omvärldsfaktorer med mera. Det är de tjänster som presenteras/erbjuds i Appen/på Hemsida som erbjuds vid varje tidpunkt. I priset för våra tjänster ingår montering i enlighet med av tillverkaren utställd montageanvisning. Alla tillkommande arbeten och moment debiteras mot löpande ersättning.

Priset för löpande räkning framgår i appen eller på hemsidan. Exempel när debitering för tillkommande arbeten kan överenskommas med Kunden: justering för lutande golv/ lutande väggar, när belysning för montage saknas, när möbler/inredning måste flyttas, att paketen med ej monterade möbler finns i ett annat rum än själva montagerummet, sågning, håltagning eller borttagning av golvlister eller som inte är en del av montageanvisningen.

Kunden ska ha förberett en montageyta så att montaget kan utföras utan hinder. Har inte detta skett har i-fix rätt att avbryta montaget.Om Fixaren måste hjälpa till att frigöra yta debiteras detta arbete mot löpande ersättning enligt aktuell prislista i appen eller hemsidan.

 

 

 

a) ”Hemservice”, vilket omfattar städning, strykning, fönsterputs, flyttstädning och trädgårdsservice samt annat hushållsarbete som i-fix och Kunden i samråd kommer överens om.

 

b) "Fixare" och “Fixartjänster”, vilket omfattar hemnära tjänster med fokus på ROT & RUT-arbeten och innefattar de tjänster som beskrivs på hemsidan eller i appen. Kunden beställer jobb och förklarar i appen vad som skall göras.

 

Observera att:

  • Montering av TV endast gäller på vägg, ej från tak eller dylikt.

  • Montering av gardinstång/skena innefattar ej upphängning av själva gardinen/tyget. Montering av själva gardinen kan beställas i samråd med fixare som en tilläggstjänst

  • Vi monterar inte komplexa gardinsystem såsom produkter från exempelvis ”SilentGliss”. Installation av mer komplexa produkter kan beställas under löpande tjänster i appen.

  • I tjänsten möbelmontering ingår således inte anpassning eller modifiering av produkt utan endast montering/installation enligt anvisning.

  • I tjänsten möbelmontering ingår det ej montering av badrumsmöbler, tvättställ eller liknande möbler som kräver certifierad VVS installatör.

  • I tjänsten möbelmontering ingår det ej montering av möbler som kräver behörig elinstallatör.

  • Montering av spegel ej gäller badrumsspegel eller badrumsskåp

  • I tjänsten möbelmontering ingår det ej montering av platsbyggda garderober

 

 

 

c) Bilvård , vilket omfattar miljövänlig biltvätt, glasbehandling, däckbyte, lufttryckskontroll påfyllning vid behov samt hämtning & lämning av Kunds bildäck. Observera att vid hämtning & lämning av bildäck måste bilen stå parkerad i anslutning (max 50 m) från platsen där dina bildäck är förvarade. Kunden beställer jobb och förklarar i appen vad som skall göras.

 

 

d) ”Specialtjänster”, vilket omfattar tjänster som kunden kommer överens om med i-fix som inte finns under de påvisade tjänsterna. Omfattar jobbet något som ej finns registrerat som tjänst så kommer i-fix förse kunden med offert som ska accepteras av Kunden innan arbetet påbörjas.

 

3.2 Småfix är en tilläggstjänst som erbjuds till kund efter att bokning genomförts och blivit bekräftad.

Småfix kan vara allt från att skruva åt en hylla som sitter löst till att byta ut glödlampor eller borra några extra hål.

Småfix är något som du tillsammans med fixaren kommer överens om.

Det är fixaren som avgör och bedömer om det kan utföras.

Fixarens tid, säkerhet eller andra faktorer är det som avgör om det kan genomföras. Observera att det inte ingår upphängning av tavlor, speglar eller andra prydnader i Småfix utan endast borrning.

 

3.3 Småfix betalas endast via swish via QR koden som visas i kundservice hemsidan.

 

3.4 Den tjänst som i-fix tillhandahåller samt vid vilken tidpunkt tjänsten skall utföras överenskommes genom appen och bekräftas av i-fix genom att bekräftelse visas i i-fix mobilapplikation samt via orderbekräftelse via mail. Kunden accepterar genom att godkänna villkoren i appen.

3.5 Det är Kundens ansvar för att i-fix bereds möjlighet att utförda den/de tjänster på den tid och datum som Kunden har bokat. i-fix tar inget ansvar för att påminna Kunden. Bara om i-fix måste göra ändringar i bokningen kommer Kunden att kontaktas.

 

3.6 i-fix har rätt att byta ut den utförare av tjänsten som uppges i orderbekräftelsen i appen.

 

3.7 För dom löpande tjänsterna såsom möbelmontering och hänga upp hyllor kan i-fix inte garantera resultatet utifrån en beskrivning given av Kunden eller att uppdraget avslutas på den tid Kunden estimerat.

Löpande tjänster debiteras per påbörjad halvtimme med en minimiersättning på en timme

 

 

4. Åtagande

 

4.1 i-fix förbinder sig att utföra överenskomna tjänster på ett professionellt och för branschen korrekt sätt. i-fix skall vid utförandet av tjänsten använda sig av kompetent och lämplig personal.

i-fix ska tillhandahålla tjänsten vid den tidpunkt som anges i Orderbekräftelsen.

Notera dock att försening eller avbokning kan inträffa som beror på oförutsedda händelser som i-fix rimligen inte kunnat förutse. I sådant fall har i-fix rätt att föreslå att flytta fram Tidsbokningen till en, med hänsyn till omständigheterna, lämplig tidpunkt.

 

 

4.2 Kunden ansvarar för att andra medlemmar eller kontaktperson i dennes hushåll uppträder korrekt och ansvarsfullt mot i-fix personal i samband med utförandet av tjänsten.

4.3 Kunden skall informera och samråda med i-fix personal om samtliga förhållanden som denne behöver känna till för att kunna utföra uppdraget professionellt och korrekt. Detta inkluderar strukturell information samt information som är relevant för respektive tjänst så som till exempel:

* var ledningar och rör är dragna

* eventuella skador på produkter som skall användas

* eventuella risker med att utföra ett arbete, såsom gammal tapet, mögel, ruttet material eller andra eventuella förhinder som kan försvåra arbetet och/eller skada materialet.

Oavsett om uppdraget sker per fast eller rörlig debitering finns inga garantier för genomförandet i de fall väggar och/eller tak inte medger infästning. Sådana skäl kan vara att väggkonstruktionen inte har tillräcklig bärighet, att det kan finnas rör eller el inne i väggkonstruktionen eller att monteringshöjden är högre än 3 meter

 

 

I-fix förbehåller sig rätten att ej utföra beställd tjänst ifall hela eller delar av den utrustning eller produkt som skall monteras saknas vid den avtalade tiden för hembesöket eller om ifix anser att Kunden inte har informerat om förhållanden som är nödvändiga för tjänstens utförande eller om tjänsten inte kan utföras på ett säkert sätt för Arbetaren eller om Arbetaren bedömer att utförandet kan komma att skada produkten boendet eller annat i anslutning till tjänsten.

 

4.4 Vid beställning av biltvätt och däckbyte skall kundens bil vara parkerad så att i-fix personal kan utföra sitt arbete på ett säkert sätt.

4.5 Kunden skall underlätta arbetet i den mån det går för i-fix att utföra tjänsten. Vissa tjänster förutsätter förberedelse för garanterat resultat inom den tidsram i-fix åtagit sig jobbet, såsom bortplockade hinder, möbler och annat som hindrar eller försvårar möjligheten att utföra uppdraget, att korrekt material finns tillgängligt. Att man har låshylsan tillgänglig vid byte av bildäck samt ha bilnycklar, garagenycklar / brickor förrådsnycklar redo.

Om Kunden inte tillsett detta när Fixaren anländer har i-fix rätt att avbryta uppdraget samt debitera en Avbokningsavgift. Om Fixaren måste hjälpa till att frigöra utrymmet debiteras detta arbete mot löpande räkning.

4.6 Kunden bär fullständigt ansvar för att informationen som förmedlats till i-fix är korrekt, fullständig och så detaljerad som möjligt för att i-fix skall kunna utföra den beställda tjänsten. I de fall kunden medvetet eller av oaktsamhet undanhållit eller glömt att meddela väsentlig information för det praktiska arbetet har i-fix rätt att i efterhand fakturera arvode för det extraarbete som tillkommit.

 

4.7 ‍Det är inte tillåtet att som kund betala Utförare för att utföra annat arbete än det som bokats via Appen/hemsidan. Arbete som utförs utanför uppdrag i Tjänsten täcks inte av försäkringar varken för Arbetaren eller för Kundens ägodelar varför ett sådant förfarande kan bli kostsamt vid händelse av olycka och/eller skador på bostad, material, bil etc.

 

4.8 i-fix förutsätter att varken Kunden eller Kundens närstående anställer i-fix´s personal för att utföra tjänster omnämnda i detta avtal utanför de tjänster som bokats via appen/hemsida.

Med ”närstående” avses i detta avtal;

 

a) den som är gift eller sammanboende med Kunden; och

b) den som i övrigt är nära släkting till Kunden.

 

4.9 i-fix åtar sig att i erforderlig mån vara så miljövänliga som möjligt i utförandet av tjänsten. i-fix strävar alltid efter att minska sitt miljömässiga avtryck och samarbetar med företag som hjälper i-fix att tillhandahålla miljövänliga medel som håller hög kvalitet.

 

4.10 Vid beställning av biltvätt och däckbyte godkänner kund att bilder på Kundens fordon får användas i marknadsföringssyfte. Vid egen användning av bilder kommer i-fix redigera bilder på sådant sätt att registreringsnumret ej går att utläsa.

 

4.11 Kunden är medveten om att utförandet av biltvätt sker utifrån rådande förutsättningar på platsen. Bilvårdaren rengör endast åtkomliga delar av fordonet och rengöring sker ej av lösa, skadade eller rost-skadade delar. Det är kundens ansvar att fordonet går att komma åt och att fordonet ej blockerar trafik eller är parkerat på ett sådant sätt att utförandet ej medför risker för Bilvårdaren. Bilvårdaren tar bilder på fordonet före och efter den utförda tjänsten som skickas via appen. Kunden bekräftar härmed att Kunden är fullt införstådd med att det kan vara svårt att få ordentliga bilder på tvättresultat om utförandet sker då det är mörkt ute samt att tvättresultatet kan variera beroende på väderlek och väglag och andra yttre omständigheter.

 

4.12 Kunden är medveten om att utförandet av däckbyte sker utifrån rådande förutsättningar på platsen. Det är kundens ansvar att fordonet går att komma åt och att fordonet ej blockerar trafik eller är parkerat på ett sådant sätt att utförandet medför risker för Bilvårdaren.

 

4.13 i-fix äger rätt att om särskilda skäl föreligger, neka att utföra tjänsten. i-fix skall i dessa fall omgående informera och samråda med Kunden och exempelvis föreslå kund att flytta på bilen till en säkrare plats eller annat som kan ändra förutsättningarna så att utförandet av tjänsten blir möjlig. Med särskilda skäl avses t.ex. att lyftpunkterna under bilen är skadade eller rost skadade, att bilen är parkerad på ett sådant sätt att det innebär en säkerhetsrisk för Arbetaren att utföra Tjänsten eller att förutsättningarna på annat sätt innebär att tjänsten inte kan utföras.

 

 

4.14 Kunden är medveten och godkänner att i-fixaren, efter utfört arbete, kommer att fotografera resultatet. Detta för att underlätta framtida hantering av eventuella garantiarbeten men också för att säkerställa att alla arbeten blir genomförda enlig dem höga kvalitetsregler i-fix har. Inga foton kommer att tas som kan identifiera dig som Kund eller ditt hem. Inga foton kommer heller att användas i andra syften än vid kompletteringsåtgärder eller dylikt. Samtliga bilder raderas efter att reklamationstiden/garantitiden löpt ut.

 

4.15 Vid skada på egendom och möbler vilka är föremål för monteringen kompenserar i-fix för skadan på bästa rimliga vis. i-fix kan aldrig ställas betalningsskyldig för indirekt skada som uppkommer på Kundens bostad, inredning och produkter under uppdraget.

 

i-fix kan aldrig ställas betalningsskyldig för direkt eller indirekt skada som uppkommit på Kundens produkt som är föremål uppdraget.

 

 

4.16 Reklamation ska göras direkt till i-fix via kundservice inom rimlig tid.

 

5. Avgifter och övriga betalningsvillkor

 

5.1 Kunden skall till i-fix utge ersättning för utförd tjänst enligt vid var tid gällande pris vilket framgår av det pris som erbjuds i appen eller hemsidan.

 

‍5.2 i-fix samarbetar med betaltjänsten Klarna som i egen regi sköter betalningen av i-fix´s tjänster.

Klarnas villkor för betalning går att finna genom deras hemsida: https://www.klarna.com/se/villkor/

 

 

5.3 Priset i appen anges i två belopp med anledning av direktavdraget i Lagen om skattereduktion för hushållsnära tjänster (s.k. RUT-avdrag) & reparation, underhåll samt ombyggnad och tillbyggnad ROT avdrag.

 

Det högre beloppet avser den totala kostnaden för tjänsten och det lägre beloppet avser belopp efter avdragen skattereduktion för arbetskostnaden. Är Kunden berättigad till skattereduktion skall kund bocka för rutan “nyttja RUT-avdrag” eller “nyttja ROT-avdrag”. Om Kunden ligger i riskzonen för att skattereduktion ej kommer att medges skall kund INTE bocka för “nyttja RUT-avdrag. Eller “nyttja ROT-avdrag”

5.4 Om Kunden i 5.3 har valt att bocka för alternativet “Nyttja RUT-avdrag eller “nyttja ROT-avdrag” så gäller att om Skatteverket inte godkänner Kundens direktavdrag, exempelvis på grund av att Kunden inte är berättigad till skattereduktion, så kommer i-fix debitera hela beloppet för arbetskostnaden.

 

5.5 Betalning sker enligt specificerad bokning. Betalning skall ske senast det förfallodatum som anges på fakturan från Klarna. Vid betalning genom appen kommer det totala priset att reserveras av i-fix´s samarbetspartner klarna vid genomförd bokning innan utförd tjänst.

Vid färdigställande av beställt jobb för privatpersoner kommer i-fix att hantera din ansökan om RUT-avdrag eller ROT-avdrag.

Därefter kommer i-fix (beroende på summan kunden är berättigad till i RUT/ROT avdraget) att kreditera (betala tillbaka) den slutliga summan till kund.

 

Om kund uppgett felaktigt personnummer kommer vi inte att kunna hantera ansökningen, då har i-fix rätt att debitera fullt pris utan RUT/ROT-avdrag för den bokade tjänsten.

 

För företag kommer pengarna dras permanent och tillhandahållas i-fix. Vid betalning efter förfallodagen utgår dröjsmålsränta enligt Klarnas betalningsvillkor.

5.6 Extra avgifter kan tas ut för administrativt merarbete, exempelvis om ROT eller RUT inte godkänns av Skatteverket eller om i-fix av annan anledning måste fakturera Kunden.

 

5.7 Kunden har rätt att avboka kostnadsfritt i appen fram till minst 24 timmar innan bokad tid om en specifik avtalad tjänst ej skall utföras. I annat fall skall full ersättning för beställd tjänst, utan avdrag för ROT eller RUT, erläggas.

5.8 Anmärkningar på i-fix´s fakturor skall skriftligen vara i-fix tillhanda senast 20 dagar efter fakturadatum.

5.9 I-fix förbehåller sig rätten att kunna ändra priser för de nämnda tjänsterna i punkt 3 utan att behöva meddela kunden. Ett arbete som är överenskommet och bekräftat innan prisförändringen skall inte följa den nya prissättningen och det överenskomna priset kvarstår.

 

5.10 I det fall Kunden önskar utnyttja sin möjlighet till ROT eller RUT måste Kund/beställaren och betalaren vara en och samma person I det fall bokningen inte sker I föräldrars fastighet. Det är således inte tillåtet att låta en annan person betala via sitt personnummer eller kort hos Klarna.

 

5.11 Ångerrätt

i-fix följer distanslagen. Denna ger dig som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från köpet. Ångerrätten regleras i Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.

Om du ångrar ditt köp avbokar du det genom appen.

Ångerrätten gäller inte om tjänsten påbörjas eller produkten levererats inom 14 dagar från ditt köp och du samtyckt till detta.

 

Ångerrätten gäller inte för specialtillverkade produkter efter kunds specifikation eller om tjänsten har en personlig prägel t.ex. kabeldragning eller abonnemangstjänster

 

6. Ansvarsbegränsning, etc.

 

6.1 Vid försening av service skall ersättning inte utgå till Kund för den tid som motsvarar förseningen, och vid helt utebliven service som i-fix åtagit sig skall ingen ersättning enligt punkt 5.1 utgå till i-fix. Kundens rätt att innehålla ersättning enligt vad nu sagts skall utgöra den enda sanktionen för försenad eller utebliven tjänst enligt detta avtal. i-fix ansvarar inte för skada eller olägenhet som kan uppkomma med anledning av underlåtenhet att uppfylla förpliktelse enligt detta avtal eller på grund av försenad eller utebliven Tjänst utöver vad som uttryckligen anges i dessa villkor. Kunden förbinder sig att inte framställa eventuella krav avseende kostnader för ersättningstjänster, inkomstbortfall eller annan ideell eller ren förmögenhetsskada med anledning av försenad eller utebliven service.

6.2 Kunden skall erbjuda möjlighet till arbetsstart från och med utsatt tid. Ifall kunden ej gjort det möjligt för i-fix att påbörja arbetet senast 10 minuter efter bokad tid har i-fix rätt att avsäga sig uppdraget. i-fix har då rätt att debitera 100% av priset för den bokade tjänsten.

6.3 Kunden ska ha tecknat hemförsäkring. Hemförsäkringen ska täcka de vanligaste förekommande skadorna i hemmet.

6.4 i-fix har tecknat försäkring för sin personal och för att tillhandahålla de tjänster som nämns i 3.1 och 3.2.

6.5 Om det visas att i-fix eller dess personal av oaktsamhet (vårdslöshet) förorsakat sak- eller personskada ersätter i-fix sådan skada (direkt skada eller direkt förlust) eller så åtgärdar i-fix skadan/felet.

6.6 i-fix svarar inte i något fall för ren förmögenhetsskada, indirekta skador, psykiska skador, förluster, eller följdskador såsom exempelvis produktionsbortfall, utebliven vinst eller förlust i näringsverksamhet.

6.7 Vid åtgärdandet är det enbart skadan som åtgärdas. Kunden är inte berättigad till värdehöjande åtgärder. Skadevärderingen och skadeersättningen sker i enlighet med villkoren i i-fix´s företagsförsäkring.

6.8 För att kunna framställa anspråk på ersättning eller göra anmärkning mot utförandet av avtalad tjänst skall Kunden inom skälig tid efter utförd tjänst underrätta i-fix därom (se 17 § Konsumenttjänstlagen).

6.9 Det är enbart Kunden som har rätt till garanti på utförd tjänst. När resultatet är accepterat av Kunden förlängs ej garanti att gälla ny innehavare av bostad, bil etc. Detta inkluderar även familj, vänner och andra närstående till Kunden.

6.10 Kunden bär fullt ansvar till att det finns skälig tid för i-fix att uppfylla garanti på utförd tjänst (minst 72h), exempelvis kunna korrigera ej färdigställt arbete. Ifall skälig tid ej erbjudits, har Kunden ej rätt till garanti och Kunden debiteras på hela beloppet.

 

  1. force Majeure

i-fix är befriad från ansvar för brott mot detta Avtal orsakat av omständigheter utanför dennes kontroll såsom exempelvis olyckshändelse, brand, åsknedslag, explosion, krig, upplopp, översvämning, hårt väder, arbetskonflikt (oavsett om den omfattar i-fix´s egna personal eller ej) eller handling eller underlåtenhet från myndigheters sida eller handling eller underlåtenhet från någon som i-fix inte uttryckligen åtagit sig ansvar för. Så snart sådan omständighet har undanröjts skall i-fix fullfölja sina förpliktelser på sätt som anges i avtalet.

i-fix måste alltid, för att befrias från skyldigheter enligt denna bestämmelse, så snart ske kan och utan dröjsmål, informera Kunden om sådan omständighet.

 

I det fall i-fix inte kan fullgöra sina skyldigheter på grund av tekniska problem utan för dennes kontroll, så som men inte begränsat till, internetleverantörs problem att leverera fullgod internetkoppling m.m. så kommer i-fix, så snart ske kan, kontakta drabbade kunder för att om möjligt boka upp en ny tid.

 

 

7. Avtalstid

 

7.1 Detta avtal gäller för tiden från bokning av Tjänsten tills dess Tjänsten är utförd av i-fix och till fullo betald av Kunden, detta inkluderar även tiden för eventuell ansökan om RUT och återrapportering från Skatteverket.

 

 

8. Uppsägning på grund av avtalsbrott

 

8.1 Vardera parten äger rätt att med omedelbar verkan säga upp detta avtal;

 

a) om den andra parten i väsentligt avseende åsidosätter sina skyldigheter enligt detta avtal och ej vidtar full rättelse inom trettio (30) dagar efter skriftligt påpekande därom från den andra parten; eller

 

b) om den andra parten försätts i konkurs, upptar ackordsförhandling, träder i likvidation, underlåter att behörigen infria icke tvistig förbindelse eller eljest kan antas ha kommit på obestånd.

 

9. Meddelanden

 

9.1 Meddelanden föranledda av detta avtal skall skickas skriftligen till villkor@i-fix.app

9.2 Om parts adress eller telefonnummer ändras skall denne skriftligen meddela motparten om ny adress/telefonnummer alternativt ändra sina privata uppgifter i Förmedlingstjänsten.

9.3 Överenskomna avvikelser från detta avtal skall, för att gälla, upprättas skriftligen och undertecknas av båda parter.

10. Tvist

 

10.1 Tvist angående tolkningen eller tillämpningen av detta avtal skall i första instans avgöras i Stockholms tingsrätt.

 

11. Personuppgiftslag/GDPR

 

11.1 Genom användande av i-fix´s Tjänster och Förmedlingstjänsten godkänner Kunden att dennes personuppgifter lagras. i-fix använder de personuppgifter som Kunden lämnat i syfte att kunna uppfylla sina tjänster mot Kunden så effektivt som möjligt och för att ha möjlighet att erbjuda Kunden tilläggstjänster samt lämna erbjudanden som utgör komplement till tjänsterna. Förutom att i-fix därvid behandlar personuppgifterna internt inom företaget, använder sig i-fix även av utomstående företag som bidrar i-fix med ändamålsmässig användning av lagrade uppgifter. Kunder har enligt reglerna i EU:s Dataskyddsförordning möjlighet att kontakta i-fix för information om lagringen av personuppgifter. Mer information går att finna i i-fix´s Integritetspolicy på hemsidan ifixhome.se.

 

12. Radering av konto

Du kan när som helst med omedelbar verkan radera ditt konto och din användning av Appen. Dina personuppgifter raderas då permanent och i-fix Home kan inte återställa dem.

i-fix Home kan neka dig radering i följande fall:

  • om du har en pågående bokning

  • för att uppfylla en rättslig förpliktelse

  • för att kunna fastställa, göra gällande eller försvara rättsliga anspråk



13. Immateriella rättigheter

Allt material i Tjänsten, inklusive Webbplatsens och Appens layout omfattas av upphovsrätt, varumärkesrätt, patent eller andra immateriella rättigheter. Om inte annat anges är allt material på Webbplatsen och i Appen i-fix's skyddade egendom.

Du får skriva ut enskilda sidor från Webbplatsen och Appen men du får i övrigt inte kopiera, reproducera, publicera, ladda upp, skicka eller distribuera något material eller någon information på Webbplatsen eller Appen utan föregående skriftligt tillstånd från i-fix.

Du bör alltid fråga om lov innan du länkar till Webbplatsen eftersom en länkning kan innebära att du anses göra innehållet tillgängligt för allmänheten. Du får göra en förflyttande länk till Webbplatsens startsida, d.v.s. en länk som ”förflyttar” läsaren helt till Webbplatsen i samma eller nytt fönster, så länge dessa är fullständiga fönster. Du får dock inte indexera innehållet på Webbplatsen eller Appen och baserat på detta automat-generera länkar på din egen hemsida. Inte heller får du länka in Webbplatsens material i ett framesystem eller Pop-up fönster. Du bör alltid tänka på att det kan finnas andra än i-fix som har rättigheter till materialet på Webbplatsen och Appen och att dessa då också måste ge sitt tillstånd.

All otillåten användning av i-fix immateriella rättigheter kan medföra ersättningsskyldighet och/eller straffansvar.

 

Dessa villkor samt i-fix´s Integritetspolicy kan komma att ändras eller justeras. Det åligger kunden att hålla sig uppdaterad om gällande villkor, priser och policys inför varje beställning av Tjänster från i-fix.

bottom of page